tiistai 5. lokakuuta 2010

Festarit käynnistyy 5.10.2010!

Anyong Haseyo!

Aamu alkoi iloisella yllätyksellä, sillä hotelliaamiainen ei sisältänyt pelkkää riisiä ja kasviksia. Pöydästä loytyi kaikkea mitä olimme toivoneetkin: LEIPÄÄ, puuroa, muroja, jugurttia, kasviksia ja tuhdisti lämmintä syötävää! Päivän ohjelma oli jäänyt illalla epäselväksi ja jouduimme ryntäämään heti syötyämme huoneisiin kiskomaan pukuja päälle. Kommunikaatio-ongelmat oppaamme "Kisun" kanssa jatkuivat pitkin päivää.

Aamupalan jälkeen matkamme suuntasi kohti avajaisseremonian harjoituksia. Festarialue on iso ja näyttävä, ja saimme siellä nähdä vihdoinkin myös muita ryhmiä. Koko aamupäivän vietimme seuraten muiden ryhmien harjoittelua. Emme olleet saanet mitään tietoa päivän aikataulusta ja odottelimme puvut päällä auringon paisteessa "hiukan turhautuneina" monta tuntia. Nautimme myös lounaan samaisessa paikassa ( Hampurilaisia NAMNAM ).

Jossakin vaiheessa huomasimme, etta lähes kaikki ryhmät olivat poistuneet alueelta, mutta Kisu ei ollut vieläkään antanut meille ohjeita. Kun aloimme oma-aloitteisesti tehda lähtöä, Kisu yllättäen ilmoitti, etta meillä olisi mahdollisuus sittenkin harjoitella. Stagelle päästyämme hän tulikin sanomaan, etta olemme pahasti myöhässä pormestarin avajaisseremoniasta! Lähdimme liikkeelle suomalaisella kiireellä ja ehdimme kuin ehdimmekin Cheonanin kaupungintalolle ajoissa.

Seremoniassa kukin ryhmä kavi esittäytymässä lavalla ja lahjomassa pormestarin. Samalla näimme kilpailun tuomariston. Korealaiset tanssiryhmät tekivät meihin vaikutuksen.Tilaisuuden jälkeen otimme pihalla valokuvia toisten ryhmien kanssa. Sitten hyppäsimme takaisin bussiin ja lähdimme hotellille vaatteiden vaihtoon. Bussissa tapahtui ihme, kun saimme vihdoinkin lämmitettyä välejämme oppaaseemme. Hän ymmärsi, ettemme ole vihaisia hänelle, vaan tyytymättömiä festarin järjestelyihin ja tiedonkulkuun. Kisu innostui opettelemaan meidän nimiämme ja on nyt ollut reippaampi ja puheliaampi seurassamme.

Hotellilla käynnin jälkeen lähdimme Pormestarin Puutarha Bileisiin. Bileet järjestettiin koko porukalle illallisen ja pienen ohjelman merkeissä. Saimme kuulla korealaista kansanmusiikkia ja pormestari piti jälleen tervetuliaispuheen. Ruokailu järjestettiin buffet-tyyliin ja Merja ja Laura olivat ensimmäisinä kärkkymässä Lauralle varmasti puhdasta ja kalatonta ruokaa. Kaikki nauttivat ateriastaan hyvin mielin ja pois lähdettiin mahat pullollaan.

Ähkysta huolimatta reippaat tuhdit Kirjavat lähtivät vielä hotellille tanhuumaan seuraavan päivän paraatin tansseja Trio NoPanicin kanssa. Treenien jälkeen alkoi vimmattu blogipäivitys ja tässä sitä nyt ollaan :)