tiistai 5. lokakuuta 2010

4.10.10, siirtymäpäivä Cheonaniin

Herätys tapahtui maanantaina klo 7.30. Pojat nukkuivat hyvin koko yön, tosin puolen kuuden aikaan tyttöjen huoneessa oli hieman hässäkkää. Emmi oli näppärästi ajatellut lähteä käytävään vessaan, ettei herättäisi muita. Tietenkin kaikki heräsivat siihen ja luulivat Emmin saaneen shokin. Suvi ampaisi liikkeelle huutaen "Emmi on iha sekasi" ja juoksi Emmin perään Merjan seuratessa perästä. Outi oli etsinyt piikin sillä välin ja valmistautui pistämään. No kaikki päättyi hyvin, kun Merja löysi Emmin vessasta kaikessa rauhassa...

Koska majoituspaikassamme Youth Hostellilla ei ollut hyvää aamupalaa (riisia ja kasviksia), niin lähdimme etsimään aamupalapaikkaa hostellin lähistölta. Hetken harhailtuamme menimme johonkin hotelliin, mihin suurin osa tytöistä ja Leksa jäi. Suvi, Salla ja loput pojat lähtivät etsimään muuta ruokaa. Löysimmekin kivan pikkupaikan, jossa söimme täytetyt voileivät, yogurtit seka kahvit.

Aamujumppa jyrkkää ylämäkeä hostellille odottelemaan linja-autoa. Linja-auton tultua rupesimme itävaltalaisten kanssa tuumailemaan kuinka mahdumme kaikki sisään bussiin, koska bussikuskilla oli jo omia tavaroitaan ruumassa todella paljon. Lopulta onnistuimme ahtautumaan sisään, vaikka monta laukkua oli köytetty turvavöihin käytävälle sekä joitakin laukkuja oli penkeillä.

Matkalla koimme korealaisen insinööritaidon ihmeen. Suurin osa näkemistämme taloista oli yhteen muottiin rakennettuja kerrostaloja, jotka oli erittäin pienelle alueelle rakennettuna toisiinsa kiinni. Talot olivat numeroitu suurilla numeroilla, joista päättelimme, etta ne ovat opiskelija-asuntoloita.

Päästyämme Cheonaniin jäimme syömään korealaiseen ravintolaan, tosin kalaruokien ja voimakkaan kalanhajun takia Laura vietiin toiseen ravintolaan syömään, jonne meni lopulta myös vegetaristimme (koska ravintolassa oli tarjolla vain liharuokia). Aluksi oli jännää syödä istualtaan tyyny pyllyn alla elokuvien tyyliin.
Ruoka aluksi oli vähän epämääräisen näköistä, mutta hieman totutellen ruoka osoittautui aivan loistavaksi, ainakin jätkien mielestä. Jussi ja kitaristimme Ilkka huomasivat polviensa jäykkyyden, koska risti-istunta (elokuvien tyyliin) osoittautui mahdottomaksi. No voi sitä jalat suorana tai polvillaankin syödä. Kaiken kaikkiaan puikoilla syöminen alkoi sujua koko porukalta Reissumies-mainoksen tyyliin: "No, oliko sulla nälkä vai ei?" Olihan haarukoita tarjolla, mutta ne olivat heikoille, hehheeeee.

No, lopulta pääsimme hotellille pudotettuamme itävaltalaiset omalle hotellilleen. Rakennus oli hieno ja tyylikäs kaikista 'huono hotelli'-manauksistamme huolimatta. Ennen huoneisiin pääsyä oli edessa hurja vääntö. Ensiksi mukanamme Soulista tullut mitään puhumaton tyttö osoittautui oppaaksemme eikä hän oikein osannut englantia. Tyttö, jota aloimme kutsua "Kisuksi", ei ollut hommiensa tasalla ja hanesta näki että hän on ensi kertaa oppaana. Han koko ajan toisteli etta toimimattomat asiat olisivat hänen vikansa, vaikka Merja vakuutteli ettei asia ole näin (sehän oli järjestäjien ja Kisun esimiesten moka). Aasialaisen kasvojen menetyksen mukaan vähän pelkäsimme etta seuraavana päivänä joku on hypännyt alas parvekkeelta.

Olimme laittaneet sähköpostia ennen matkaa järjestäjille, etta tarvitsemme kahden hengen huoneet. Eihän niitä ollut, vaan oli 3-5 hengen huoneet. Kovan ja pitkän vaannon viittoma/elekieli/englannin avulla Merja sai meille vaatimamme huoneet. Emme kuitenkaan päässeet kahden hengen huoneisiin, vaan huoneet olivat kahden makuuhuoneen asuntoja. Pariskunnat saivat omat huoneet, ja pojat ( Pietu ja Jussi) majoittuivat pariskunta Anttila/Pyysing (tai Pyysing-Anttila, ihan mite haluaa) kanssa.

Huoneiden makuutiloissa ei ollut kuin yksi sänky kun piti olla kaksi. Pietu sai oman sängyn ja muut nukkuivat korealaiseen tyyliin monta paksua peittoa patjoinaan. Kuulemma ne toimivat ja Jussi testasi sohvaa joka tosin ei osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.

Illalla pidimme harjoitukset hotellin käytävällä, vaikka se ei kuulemma ollut sallittua. Eipä kukaan muu sitten harjoitellutkaan meidän jälkeen. Siirryimmekin hotellin kokoustiloihin reenaamaan. Merjan ollessa tyytyväinen suoritukseemme, lopetimme hieman väsyneinä ja todella hikisinä. Totesimme etta Trio NoPanic! toimii aivan loistavasti ja he ovat loistavasti sovittaneet kappaleet.

Reenien jälkeen vielä söimme jotain mitä kukakin oli ostanut. Pietun ja Jussin nuudelit olivat kyllä todella mahtavaa ruokaa täkäläisen maustemeiningin takia (ei siis voi edes verrata Suomessa myytyihin) ja muut söivät kai patonkia tai jotain, hah.

Illallisen jälkeen kukin vetäytyi keräämään voimia seuraavan päivän koitokseen, joka sitten osoittaui todellakin KOITOKSEKSI..... jatkuu ensi numerossa.

Ja tämän ruuneperin tuotoksen tarjoili Pietu ja Jussi.