lauantai 9. lokakuuta 2010

9.10.2010, päätöskulkue

Herättiin tänään vähän myöhemmin, ja aamupalan syötyämme torkuimme vielä hetken. Sitten matkasimme loistavalla todella tärkeiden henkilöiden bussillamme kaupungille shoppailemaan. Ensimmäinen pysäkki oli iso kauppakeskus. Siella pyörimme tunnin ajan, mikä tuntui aivan riittävältä. Toiset löysi teetä ja toiset koruja. :)

Kauppakeskuksen jälkeen meidät vietiin suurelle pääkadulle, jossa oli hirveä määrä erilaisia kauppoja ja ruokapaikkoja jne. jne. Siellä Kirjavien tytöt lähtivät heti ensi töikseen syömään, Pizza Hutiin, eli ei kimchia tänään! Pizza maistui! Ruokahetken jälkeen saimme shoppailemiseen uutta potkua ja vietimme iltapäivää tehokkaan kuluttamisen merkeissä. :D

Onnistuneen ostelun jälkeen kävimme hotellilla letittämässä ja meikkaamassa ja pukuja pakkaamassa, koska oli taas hetken kiire... Lounaan nautimme paikallisessa buffet-ravintolassa. Lounaan jälkeen oli bussissa hieman säpinää, kun vaihdoimme puvut ja korjailimme meikit valmiiksi kulkuetta varten. Kulkue järjestyi samalle hiekkakentälle kuin aiemminkin, ja jälleen kiirehdimme paikalle odottamaan.

Odotellessamme saimme kuulla, etta hyvät ystävämme Itävallasta olivat päässeet finaaliin, top 10:een! Onnittelimme heitä kovasti paljon. Itse saimme kuulla vasta myöhemmin illalla, että emme olleet päässeet finaaliin. Meille se sopi kuitenkin paremmin kuin hyvin, koska huominen päivä jää näin tuliaisten hankkimiseen ja suuressa budhalaisessa temppelissa vierailemiseen, eikä finaalin harjoittelemiseen. Muita finaaliryhmiä olivat mm. Tsekki, Abkhasia, Bulgaria, Latvia, Turkki ja Kazakstan.

Kulkue lähti liikkeelle noin klo 19 ja kulkue oli jälleen noin 2 km pitkä, esiintymispaikkoja 9 matkan varrella. Kulkue oli iltahämärässä kauniisti valaistu ja ihmisiä oli paljon. Keikat menivät hyvin ja kulkue päättyi shoppailukadulle. Luvassa oli vielä monen monta kertaa festarin tunnusbiisi ja HIENO ja NÄYTTÄVÄ ilotulitus! Otimme päätöspaikalla paljon kuvia muiden ryhmien kanssa ja saimme kanahampurilaiset illalliseksi. Vegetarianat eivät ensin saaneet mitään syötävää, mutta pian asia korjaantui.

Ilotulituksen jälkeen lähdimme bussilla kotihotellille. Bussikuskimme oli nyt kanssamme viimeistä kertaa ja kiittelimme ja hyvästelimme hänet perille päästyämme. Tämä oli ehdottomasti paras bussikuski, joka meillä on millään festarilla ollut! Vaikkei yhteista kieltä paljoa ollut, niin kommunikointi oli helppoa ja hän hymyili, opetteli suomea ja laittoi meille kahvia koko festarin ajan. :) Jos tullaan tänne joskus uudestaan, niin hänen kyydissään kuljetaan!

Päivä oli kiva ja onnistunut, koska pääsimme nyt myös törsäämään kymmeniä ja kymmeniä tuhansia (woneja..) kauppoihin. Nyt menemme unten maille ja huomenna onkin vuorossa viimeinen päivä Etelä-Koreassa...

Marja ja Laura kiittää ja kuittaa