tiistai 11. syyskuuta 2012

Maanantai, 2. päivä perillä

Smurffiinat uusissa paidoissa

Oli luksusta herätä pirteänä pitkien yöunien jälkeen. Ja jälleen ihanaan auringonpaisteeseen täysin pilvettömältä taivaalta! Aamupalalle vaelsi smurffikansaa, kun lähes kaikki olivat pukeutuneet uusiin Suomi-paitoihimme. Pöytä notkui jälleen herkuista, eikä myö tapamme mukaan nirsoiltu, ruoka maistui tuttuun tapaan. Nam nam! Aamupalan jälkeen oli hetki aikaa valmistautua kaupunkikierrokselle, ja sitten mentiin hotellin aulaan odottamaan bussikuljetusta.
Suomi-paidoissa shoppailemaan!

Ja siinähän odoteltiin. Turkkilaiseen tapaan näemmä kellonajat ovat viitteellisiä, ja lähtöä saatiin odotella noin tunnin ajan. Odotellessa treenattiin pertsatanhujen lauluja, kätevästi käytettyä aikaa! Matka kaupunkiin taittui kahdella bussilla: toisessa kansainvälisiä yrityksiä bongaillen ja toisessa laulaen sekä sinkkujen tulevia poikaystäviä ennustellen :) Kaupungilla meillä ei ollutkaan virallista ohjelmaa, vaan saimme tutustua Bodrumin rantabulevardin ympäristöön omissa porukoissamme. Ranta oli huikean kaunis, ja etenkin vastarannalla näkyvä linna oli meistä vaikuttava. Myö turisteiltiin, otettiin kuvia ja shoppailtiin innolla puolitoista tuntia. Kimuranttilaiset löysivät hienoja uusia vaatteita, kenkiä ja aurinkolaseja; Kirjavat keskittyivät karkkikauppaan, jäätelöön sekä pussukoihin ja koruihin. Lähes kaikilla oli kotimatkalla jotain näytettävää jo perinteeksi muodostuneella ostostenesittelykierroksella.

Bodrumin keskusta
Palattuamme hotellille myö mentiin suoraan syömään, ja syötiin taas hyvin. Mahat täynnä olikin mukava vaihtaa biksuihin ja lähteä rantaan. Altaalta lähdimme tutkimaan täkäläistä biitsiä mein hotellin rantaa kauempaa, ja löydettiinkin ihanat uimamestat. Pojat pääsivät tekemään muutamat uimahypyt laiturilta (ja muutamat tytöt ottivat hyppykuvia laiturilla). Merivesi oli ihanaa kun siihen tottui, ja meressä viihdyttiinkin tovi. Samalla ihailtiin moottoriveneiden perässä kiitäviä "banaaneja" (keltaisia uimapatjoja). Hinta oli kyllä sen verran suolainen, että jäi ajelut tekemättä. Rannasta palattiin uima-altaalle riehumaan ja ottamaan vesilentopallon Kirjavat vs. Kimurantti -ottelu, jossa Kirjavia edusti neljä urheaa pelaajaa ja Kimuranttilaisia oli noin miljoona. Voittajat taisi vielä jäädä selvittämättä, mutta hauskaa oli kaikilla.

Mereen!

Peli käynnissä

Altailta siirryttiin huoneisiin suihkuille ja vähän siistiytymään, ja sitten ylläripylläri syötiin taas. Osalla nakki napsahti ja luvassa oli edustustehtäviä kansallispuku päällä. Kirjavista Sonja ja Jussi ja Kimurantista Nappis ja Petu edustivat mein ryhmiä Merjan kanssa pormestarin vastaanotolla. Jussi otti edustustehtävän tosissaan ja asetteli hiuksiaan keskittyneesti peilin edessä kuivashamppoon kanssa, höhöö. Edustusiskuryhmä söi vauhdilla ja lähti matkaan, myö muut nautiskeltiin pitkän kaavan mukaan. Ruuan jälkeen Kimurantin pojat säntäsivät pingiksen peluuseen, tytöt ottivat valokuvia ja Kirjavat tasasivat ähkyään. Sitten käytiin bloginpäivitys- ja matkiksenkirjoitteluhommiin.

Edustusiskuryhmä valmiina lähtöön!
Kun Merja ja kumppanit saapuivat hotellille, Kimuranti lähti discoilemaan ja illanviettoon hotellin amfiteatterille. Illanvietto ei ihan Kimuranttilaisille iskenyt, mutta sen sijaan oli ihana hetki viettää Birgitan synttäreitä. Kirjavat jatkoivat siitä odottelemaan kyytiä discoon, ja tuttu tuntihan siinä vierähti bussia odotellessa. Odotus oli kuitenkin sen arvoista, meillä oli hurjan kivaa! Paluukyydin järkkääminen tosin tuotti jälleen ongelmaa paikallisen aikakäsityksen vuoksi, ja myö päädyttiin tulemaan kotiin takseilla.

Pitkän päivän jälkeen uni maittoi tanhupelleille! Päivä oli pitkä mutta kaikin puolin onnistunut.

VIELÄKÄÄN EI OLLA PALETTU, ÄHÄKUTTI!
Tämän päivän teille kirjasi kalkkilaivan kapteenittaret Emmi ja Suvi

KIMURANTTI-NÄKÖKANTTI

Tänään kävimme kaupunkikierroksella. Ossin mielestä kaupunkikierros kuulosti hölmöltä ajatukselta: ”miksi kävellä katsomassa jotain tylsiä patsaita ja nähtävyyksiä?” Mutta emme kuitenkaan käyneet katsomassa kaupunkia vaan, saimme shoppailla! Tuotteet olivat halpoja ja teimme hyviä löytöjä. Kaupunkikierroksen jälkeen menimme uimaan ja ottamaan aurinkoa. Jotkut uskaltautuivat myös uimaan meressä.

Saimme kokea myös reenaamisen kuumassa Turkissa, joka oli aika rankkaa. Treenin jälkeen kävimme viilentäytymässä uima-altaassa ja sen jälkeen valmistauduimme illallista varten. Illallinen oli maittava ja sen jälkeen otimme ruokalevon ulkona tyynymajassa. Siitä lähdimme pikkuhiljaa kohti diskoa.

Saapuessamme diskoon tanssilattialla oli pelkästään 4-6 vuotiaita lapsia ja ajattelimme että tässäkö tämä disko nyt on. Lasten disko jatkui vielä vähän aikaa ja muuttama kimuranttilainen uskaltautui mukaan.  Varsinaista diskoa ei ollut vaan homma oli siinä, että DJ soitti pari biisiä ennen iltaohjelmaa. Iltaohjelmana turkinkielisiä sketsejä, joista emme aivan kaikkea.

Meitä kuitenkin viihdytti ohjelman aikana tulleet tulikärpäset. Moni ei ollut nähnyt ikinä ennen tulikärpäsiä ja sen takia hetki oli ainutlaatuinen. Jotkut yrittivät saada talteen tämän ikimuistoisen hetken, mutta kuvista ei oikein tullut mitään, koska tulikärpäset olivat niin vikkeliä. Iltaohjelman jälkeen tulimme uima-altaalle, jossa meitä odottivat juomat. Birgitta täytti tänään 15 vuotta, joten juhlimme myös sitä. Annoimme hänelle lahjaksi kaulakorun ja mekon, nostimme maljan Birgitalle. Illan päätteeksi tapasimme vielä Emilin, joka järjesti matkamme Turkkiin. Lopulta alkoi olla jo niin myöhä että meidän piti mennä nukkumaan.