keskiviikko 20. tammikuuta 2010

Neljäs päivä.

Hellurei ja hola!

Herättiin kahdeksaksi aamupalalle, jossa yllätykseksemme oli muitakin hotellin vieraita! Tästä johtuen juustoja, leipiä ja kahvia saatiin hieman odotella... Kuitenkin saimme mahat täyteen.

Sitten mielenkiintoinen osuus päivässä. Lähdimme hotellilta kohti kansallismuseota - paikallisilla takseilla! Paikalliset taksit olivat hyvin mielenkiintoinen kokemus. Liikennesäännöt täällä ovat vain suuntaa antavia, kaduilla kaupataan kaikkea sanomalehdista kumisiin maapalloihin auton seistessä risteyksessä. Paikallisilla ei ole tapana käyttää vilkkua, vaan kaistan vaihdosta ilmoitetaan heiluttamalla kättä ulkona ikkunasta. Koko jännittävä taksimatka maksoi meille vain 10 sol per auto (2,5e).

Kansallismuseossa näimme erilaisia patsaita, ruukkuja ja tauluja 2600 eKr-2000 jKr. Oli hienoa. Vai oliko? Hehheh... Oppaamme "Sirkka" oli mukanamme, ja kertoi meille eri kulttuureista ja museon näyttelyistä (on opiskellut historiaa). Sitten taksilla takaisin hotellille (huh!)

Ruuan jälkeen mentiin bussilla Mirafloresiin. Se on kaunis ja hyväosainen alue Limassa. Ensin käytiin paikallisella rannalla, joka ei ollut yhtä turvallinen kuin Asia Beach. Aallotkin olivat pienemmät. Osa kävi nopeasti uimassa ja sitten matka jatkui. Menimme ensin katsomaan Mirafloresin boheemia puolta. Alue oli kaunista ja maisemat huikeita! Seuraavaksi siirryimme ostoskeskukseen, joka oli meren äärella. Kaupat siellä olivat fiinejä. Nyt olemme nähneet erilaisen, fiinimmän puolen Limasta. Ostoskeskuksesta suurin osa lähti kumminkin tyhjin käsin pois. Bussimatka takaisin sujui mukavasti laulaen. Aurinko paistoi vihdoin ja jokaisen mieli oli aurinkoisempi!